Trustpilot
Trustpilot

Kjøpsvilkår

1. GENERELT

Kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av varer fra StayHealthyForLonger.

2. PARTER

Selger er:
StayHealthyForLonger
Ekornvegen 5, 1929 Auli
Telefon: 40 46 12 17
E-post:
support@stayhealthyforlonger.no
Foretaksnummer: 925 899 593

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av kjøpskanal, og betegnes i det følgende som «du», «deg» eller «kunden». Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos StayHealthyForLonger.

3. PRISER

Våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift 15%. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres.

Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg til hver forsendelse i henhold til gjeldende satser, med mindre noe annet er avtalt.

4. LEVERING

Vi sender våre forsendelser i avtalt tid med Posten/Bring. Din bestilling vil bli sendt i løpet av 1-2 virkedager.

Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.

Levering anses skjedd når du, eller din representant, har overtatt varen.

Ved forsinket levering kan du etter omstendighetene be om å få kjøpesummen tilbake, kreve levering, eller heving av avtalen.

5. BETALING

Du betaler ved bestilling av varen, og kortet du benytter ved kjøp i nettbutikken blir belastet samtidig som du fullfører kjøpet. Det samme vil være tilfelle om du benytte PayPal, bare at her vil din PayPal konto bli belastet. Fakturaen, som dokumenter hva du har kjøpt, sendes sammen med varene du har bestilt.

6. ANGRERETT

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Ved benyttelse av angreretten, må varen sendes i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er sendt til selger.

Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet derfor returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet. Med mindre annet er avtalt, skal du dekke de direkte kostnadene ved å returnere varen. Returadressen er adressen oppgitt under punkt 2.

Dersom du benytter deg av angreretten skal vi tilbakebetale kjøpesummen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi mottar melding fra deg. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene som har blitt sendt tilbake.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten framgår av angrerettskjemaet som sendes deg ifm bestillingen. Påberopelse av angreretten eller spørsmål knyttet til denne kan rettes til kundeservice på telefon 404 61 217 eller e-post support@stayhealthyforlonger.no.

7. REKLAMASJON

Dersom den leverte varen har mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av avtalen.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger en melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsretten er begrenset til reklamasjoner innen varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen. Ved for sen reklamasjon taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Reklamasjonsretten gjelder i tillegg til angreretten.

Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

8. SELGERS RETTIGHETER VED KUNDENS MISLIGHOLD

Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan vi i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg.

9. KUNDESERVICE

Vår kundeservice kan svare deg på dine spørsmål. Du når kundeservice på telefon 404 61 217. hverdager kl. 09:30–16:30. Du kan også benytte deg av vårt kontaktskjema eller sende en e-post til support@stayhealthyforlonger.no. Dine henvendelser som gjelder faktiske kjøp og bestillinger skal alltid besvares innen 2 arbeidsdager av selger.

10. FORBEHOLD

Det tas forbehold om driftsstans, trykkfeil, uriktige priser, merverdi- og øvrige avgiftsendringer eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering.

11. ENDRING I KJØPSVILKÅRENE

Disse kjøpsvilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller lovendringer, pålegg eller anbefalinger. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside.

12. KONFLIKTLØSNING

Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8.

Partene skal forsøke å løse enhver tvist i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller på
www.forbrukerradet.no.